Informujemy, że w 2017 roku również można ubiegać się o dofinansowanie likwidacji wyrobów zawierających azbest. Dofinansowanie, tak jak w roku ubiegłym, będzie 100 %.
Cały program jest realizowany przez Starostwo Powiatowe w Poznaniu. Starostwo wyłoni w drodze przetargu specjalistyczną firmę, która będzie świadczyła usługę demontażu, odbioru i transportu wyrobów azbestowych od mieszkańców Powiatu Poznańskiego.
Wnioski dostępne są w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy w Czerwonaku oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy.
Uwaga:
- Wnioski można składać do dnia 16.08.2017 r.
- Prosimy o zapoznanie się z Regulaminem udzielania dotacji, w którym zawarte są dane dotyczące obowiązkowych załączników.
Bardzo zachęcamy do skorzystania z dofinansowania w tym roku, gdyż może to być ostatni rok, w którym to będzie możliwe.
Jednocześnie przypominamy, że przepisy prawne nakładają na właścicieli, zarządców lub użytkowników miejsc, w których był lub jest wykorzystywany azbest lub wyroby zawierające azbest następujące obowiązki:
- Wykonanie inwentaryzacji zastosowanych wyrobów zawierających azbest, poprzez sporządzenie spisu z natury.
- Wynik inwentaryzacji przedstawia się w Informacji o wyrobach zawierających azbest. Informację należy sporządzić w dwóch egzemplarzach. Jeden egzemplarz osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają Wójtowi Gminy Czerwonak, a osoby prawne – Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego. Drugi egzemplarz Informacji należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej Informacji, ponieważ dokument ten podlega corocznej aktualizacji w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku.
- Przeprowadzanie kontroli okresowej stanu wyrobów zawierających azbest. Z kontroli sporządza się w jednym egzemplarzu Ocena stanu możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest. Ocena pozwala określić stopień pilności usuwania wyrobów azbestowych.
Więcej informacji: Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Czerwonak, Julita Sydow, tel. 61 65 44 263.